SÅHÄR FOSTRAS EN LÖPARE..

Var precis vad Simon sa innan vi gav oss ut på ett morgonpass på 12 km igår morse. Anledningen var ett blåsigt mindre lockande snöoväder som lagt sig över Alsen lagom tills att vi skulle ge oss ut. Vi fick springa på den oplogade vägen & tjura oss fram utan att se knappt något. Frustrerande.

Väl inne i värmen igen fick vi njuta av en god lördagsbrunch. Väl värt. Med ett tråkigt ”grispass” av det slaget har jag härdats lite & förhoppningsvis lärt mig att uppskatta andra pass i större utsträckning. Dagens pass på ca 18 km längs frösöberget & vidare mot Frösö kyrka kändes genast så mycket bättre!

För övrigt har stegring av löpträningen hittills gått bra. Är lockande att lägga in ett långpass men försöker hålla mig några dagar till. Nöjer mig med två lugna alternativpass på cykelsadeln & 8 mil löpning denna vecka med inslag av korta intervaller och distanspass. Tempo på distanspassen har legat på ca 4:35-4:55 varit upplagt mer på känsla beroende på väglag etc. Lite vila efter Vasaloppet är säkert också behövligt även fast det inte riktigt känns så.

Har också gjort MRT röntgen på knät i fredags. Snacka om snabba puckar! Efter ett samtal i torsdags eftermiddags fick jag tid på fredagen 07:30 på Östersunds sjukhus. Om två veckor får jag svar på hur det ser ut där inne. På gott & ont.

20140309-152910.jpg

Kommentera

