HALDOS 2014

Då var årets första skidtävling avverkad i regn, tö & ett bra/energikrävande träningsföre (tungt med andra ord). Hade faktiskt roligt längs hela loppet på 42 km där fästet var bra uppför & glidet avsaknades nedför. För mig som hatar att frysa innan start funkade ett relativt vårlikt vinterväder bra. Roligt att klubbkompisen Yoie Bolin också ställde upp & avverkade loppet med bravur!

Fokuserade på att träna tekniken det första varvet på banan (22 km) för att sedan ”kötta” på med min sedvanliga usla teknik resterande 22 km. Slutade i mål på tiden 3:02:XX, en minut efter förra årets tid på samma bana men då i ca -12 grader & bra före. Inte underkänt i min mening då segertiden var ca 10 min sämre i år.

Roligt att få avverka ett seedningslopp inför Vasaloppet också, återstår att se om jag kommer fram i ledet något efter min 14:e plats i söndags. Viktiga är dock inte sluttiden i Vasaloppet även om det är ett stort plus. Ser skidåkningen som ”avlastning” & mer som något roligt & mindre prestigelöst. Ska bli en upplevelse även detta år!

Nu väntar Krokoms turen på 25 kilometer på söndag. Bra att kunna fokusera på annat nu när minisken inte lever sina glansdagar. Har hunnit med sjukgymnasten idag, träffar PT i morgon & sjukgymnast samt medicin direkt (läkare) för ytterligare undersökning på torsdag. Känns dock att det hela blivit bättre, så hoppas på att det enbart är en inflammation. Känner ingen panik så länge jag kan träna andra aktiviteter som inte ”stör”.

20140218-213353.jpg

Kommentera

