ON THE ROAD AGAIN

På inrådan av sjukgymnasten har jag bestämt att det blir helvila tre dagar nu fram till fredag. Lika bra att ta tjuren i hornen & försöka återhämta menisken. Hur mycket jag än vill göra annat (alternativträning..) så verkar det trots allt bäst att avstå konsekvent för att sedan förhoppningsvis ta mig tillbaka snabbare. Punkt slut.

Något positivt med det är att det ligger helt rätt i tiden. Har nämligen fullt upp med mässor för handels nu ett tag framöver. Umeå idag, Sundsvall i morgon, för att sedan ta tåget därifrån till Östersund över helgen. Sedan väntar flyg till Stockholm över dagen på måndag enbart för att skriva en tenta i mikroekonomi. Sedan tillbaka till Östersund igen för två mässor på tisdag.

Hektiskt & roligt, helt i min smak med andra ord! Kunde dessutom inte hålla mig från att vara ekonomiansvarig för ambassadörsprogrammet, har tydligen lite för mycket fritid. Funkar så länge löpsäsongen inte tagit fart med tävlingar på helgerna. Då måste plugget alltid gå före om det ihuvudtaget ska vara möjligt att överleva.

Nu väntar sängen & lite ”kvällskrubb” i en stor & alldeles för rymlig kingsize här i Sundsvall. Istället för träning i morgon bitti får jag lägga extra energi & uppladdning inför 42 km skidåkning på söndag. Haldos minne, seedningslopp inför Vasaloppet väntar. Huvva, men lär trots allt överleva!

20140213-204033.jpg

Kommentera

