”Problem solved”

Äntligen har jag fått träffa Sjukgymnasten här hemma & kunnat härleda problemet med mitt knä. Lite oväntat var det en form av förslitning i minisken på höger knä som förmodligen uppstått när jag sprungit runt i mina icebugs längs hala vägar. Skorna som är större (för att rymma ullsockar) har inte varit optimala och med nötning mil efter mil har skadan fort ”urartat”.

Bodil, (som för övrigt är den bästa möjliga sjukgymnast man kan tänkas ha) laddade med laser på knät & skickade med mig hela laserutrustnigen hem över helgen! Nu ska det med andra ord ”lasras” ordentligt innan flyget tar mig till Stockholm igen på måndagmorgon.

20140207-224107.jpg

För övrigt har det naturligtvis inte blivit någon löpning denna veckan. Har istället bränt av 20 km på skidorna nu från morgonen i två dagar & sedan kompleterat med rehab och cykel på kvällen. Inga större problem att ge sig ut i spåren när föret är toppen & vädret likaså. Riktigt skönt att ge sig ut i spåret redan vid sexsnåret för att sedan vara fördigtränad & redo för plugg vid niosnåret.

Har dessutom ”unnat” mig en ny pulsklocka från garmin, riktigt nöjd. Nu gäller det bara att lära sig alla überfunktioner som den uppenbarligen innehåller. Det bästa är trots allt att slippa ha GPS fastsatt på höften, inbyggd gps var en av anledningarna till inköpet.

20140207-181407.jpg

Kommentera

