OFLYT

Sedan en vecka tillbaka har det inte blivit mer än en mil löpning för min del. Har istället fått avverka alternativ träning som varit mer lindrigt för mitt knä. Inväntar fortfarande en undersökning hos sjukgymnasten hemma i östersund som jag dessvärre missade i fredags på grund av ett försenat flyg. Är svårt att träna någorlunda skadeförebyggande och att verkligen träna rehabeliteringen rätt innan jag fått en diagnos om själva problemet. Som ”grädden” på moset drog jag dessutom på mig världens magsjuka under helgen och har mestadels legat i sängen. Lyckades trots detta få in lågintensiv träning samtliga dagar förutom söndag då det verkligen inte var möjligt, mådde så illa.

Tror dock att det finns en mening med allt, tänker inte sura ner mig. Ser det positiva med att få möjlighet till att lägga fokus på annan typ av träning (har fått massor av träningsvärk). Tror också att lite vila säkerligen är på sin plats även om kontinuitet är att föredra. Huvudsaken är att jag på ett eller annat sätt kan hålla igång. Skidorna åker med upp till östersund efter avverkad tenta i morgon, lägger fokus på lite träning inför vasaloppet som plåster på såren!

Kommentera

