FREDAG

Har än så länge haft en riktigt bra vecka. Mycket på grund av att slutbetyg på kurserna vi läst under höstterminen nu är betygsatta och klara. Är lite som att en tung sten släpper från hjärtat för en stund med tanke på hur mycket tid och kraft som läggs på detta. Underbart.

Funderar på att ”unna” mig en ny pulsklocka från garmin som lite belöning till mig själv. Har nämligen på senare tid flitigt använt mig av runkeeper på telefonen. Detta för att min gps till min polarlocka hamnade på villovägar och jag insåg hur skönt det är att slippa ha en gps-dosa på höften hela tiden.

Idag har jag än så länge avverkat ett morgonpass på spinningcykeln på Actic. Senare i eftermiddag väntar en runda på skidorna i spåret. Planen är att löpa färre mil denna vecka som lite avlastning för ett inflammerat vänsterknä. Sedan vill jag gärna också komma upp i 50 mil på skidorna innan Vasaloppet går av stapeln.

Återstår att se vad helgen har att erbjuda. Beroende på hur knät känns är jag sugen på att delta i winterrun 2014 10 km i närheten av Hornstull. Ett som är säkert är i alla fall att jag kommer sitta klistrad i skolböckerna. Kurser i microekonomi, matte och varufösörjning har redan dragit igång för fullt. Första tentan väntar redan om 10 dagar och en rapport ska in på måndag.

För övrigt hade vi kick-off med ambassadörsprogrammet i onsdags. Riktigt roligt att få höra lite mer om de uppdrag och representationer vi ska ut på nu under året. Själv är jag ekonomiansvarig och representant för retail programmet på handels. Kommer åka till Umeå och Sundsvall nu i februari för att informera om våra kandidat- och masterprogram. Spännande!

20140124-064150.jpg

Kommentera

