TÄVLINGAR 2014

Om jag själv får ”drömma” mig bort lite för ett slag så skulle jag se att jag tävlar i samma utsträckning som föregående säsong. Skillnaden från föregående säsong är dock att jag kommer gå in specifikt och satsa på ett mål i nuläget som hela tävlingsupplägget är upplagt kring. Utifrån detta får helt enkelt resultat, form & Teddys plan styra det hela. Kan helt klart hålla med om att jag säkerligen hade presterat annorlunda om jag i större utsträckning verkligen satsat på ett fåtal tävlingar och kanske avstått vissa andra. Men tror också att min spontana sida fick utlopp för sitt behov samt att jag själv fått chansen att hitta mina ”favoritdistanser” just genom att variera som jag gjort. Alltså, inget jag ångrar!

Oavsett hur det kommer se ut i slutändan efter denna säsong så vet jag att vägen dit kommer vara lärorik. Känner ingen större press utan tar ett steg i taget & låter utvecklingen ta sin tid. I nuläget är förberedelsen i full gång men märks inte speciellt mycket. Ända skillnaden från föregående säsong är att jag i nuläget avverkar fler mil per vecka i den mån småskador inte hindrar mig, dock i ett lägre tempo som jag själv uppfattar det. Ser fram emot att avverka löppass ute på bosön nu framöver, känns som det skulle komplettera bra i dagsläget.

Men vad är då målet?! Målet är att stå på startlinjen till EM i marathon som går av stapeln i september i Zürich. Vägen dit börjar med ett marathon på samma ställe den 6:e april. Innan dess ska ett träningsläger på 10 dagar i alicante avverkas. Beroende på resultatet av den första maran i april kommer jag även att delta i stockholm marathon den 31 maj, beror lite på hur mina tider ser ut vid det laget. Vill inte riskera att bli skadad men kan behövas för att kunna ha en chans att ta plats i landslaget ihuvudtaget. (Är enbart tre platser på damsidan).

Vid sidan av marasatsningen planerar jag att utföra en del andra tävlingar såsom göteborgsvarvet i mitten av maj, St olavsloppet i vanlig ordning, axa fjällmarathon, tjejmilen & swiss alpine i Davos (om jag själv fick välja). Avslutningsvis är lidingöloppet ett givet inslag. I övrigt tar jag tävlingarna lite som det kommer & utgår från form för stunden.

20140118-091845.jpg

4 reaktioner på ”TÄVLINGAR 2014

Kommentera

