LADDAR FÖR 2014

Julledighet och mellandagar har bjudit på massor av godsaker, mer tid till träning & en hel del festligheter här hemma. Precis vad jag behövt. Nu passar jag på att njuta av det sista & råpluggar inför tenta om fem dagar.

Har avverkat 9-10 mil löpning per vecka nu de senaste tre veckorna. Fördelat på två intervallpass, ett långpass & 5-6 distanspass. Detta varvat med 3 kortare gympass & en hel vilodag. Fungerar än så länge, men kommer byta ut enstaka distanspass mot längdskidor alt. spinning. Fungerade det förra året ska det fungera nu.

Laddar upp för ett mer strikt & planerat träningsupplägg nu efter julledigheten. Har hittills haft 2 träningsfria dag sedan i slutet av oktober mestadels på grund av att jag inte känt behovet av det. Blir däremot av betydligt större vikt nu när miltalen trillar på i större utsträckning nu när knän, höfter & fötter tillåter.

Innerst inne vet jag (såsom många andra) att vilan är en förutsättning för att kunna prestera när det väl gäller. Är lätt hänt att det blir svårt att uppnå målen med ett träningspass när kroppen inte fått återhämta sig inför det. Kan erkänna att det ibland till viss del hämmar mig.

Med det sagt & med en stundande vilodag i bakfickan känner jag mig helt klart laddad för ett kraftprov på löpbandet i morgon! Ha en fin kväll!

20140102-151604.jpg

Kommentera

