HEMMAPLAN

Kom hem sent i måndagskväll till Östersund. Riktigt skönt efter drygt 7 timmar på buss & tåg med frallan. Saknar att bara kunna slänga mig på ett flyg, krävs lite mer planering numera. Överväger iof helt klart att kunna ha henne hos mig där nere.

I tisdags vankades intervaller på bandet & en kortare runda i gymet här hemma. Kändes riktigt tungt, med all rätt. Känns som jag har det jag gör med att jobba upp tempot numera när träningen mestadels avverkats i terräng.

20131222-231543.jpg

Efter träning vankades möte med Trångsvikens IF som ville berätta mer om sitt "intresse" för ett samarbete framöver. Självklart roligt att höra mer om deras visioner, själv tar jag det lite som det kommer. Trivs riktigt bra med mitt upplägg tillsammans med Sports gym och väljer därför att hålla mig till det. Kan dock tänka mig att ställa upp som hjälp vid stafetter och liknande under säsong. Men som sagt, roligt att det finns drivande viljor på löparsidan här hemma!

Under onsdagen avverkade vi ett härligt distanspass runt Frösön från morgonen. Lyxigt att kunna hålla varandra sällskap för en gångs skull. Har blivit många långa rundor tillsammans med mig själv och P3 i lurarna (eller inspelade föreläsningar) den senaste tiden. Att sedan få mata kilometer längs mer hemmastadda vägar är i sig också något i sitt slag!

Hade helvila under torsdagen, första på väldigt länge. Brukar varva med cykel och fria vikter mestadels. Kände dock att min onda hals och snoriga näsa behövde det som uppladdning inför fredagens intervaller. Blev istället en heldag med plugg & en sväng på stan med två efterlängtade pinglor, Johanna & Susanne.

Fredagen tillbringades i ett vintrigt & härligt Åre. Började med ett intervallpass på Sports gym för att sedan käka lurre på Åre bageri och inhandla lite klappar. Numera väntar härliga dagar, matkoma & umgänge med nära & kära!

20131222-230934.jpg

20131222-231006.jpg

Kommentera

