RULLAR PÅ

Dagarna rullar fullkomligt på & jag har fullt upp med att få ihop plugg med träningspassen. Går bra att kombinera men finns ingen tid till andra direkta utsvävningar (förutom matlagning förståss). ”Lyxar” till det med ett lugnt varv i elljusspåret med en fritt springande Sally i hasorna innan jag själv kliver på allvaret i form av intervaller, långpass eller distans.

Har blivit avsevärt mycket bättre i både knät & höft under de senaste dagarna. Så pass ivrig & glad över det att jag lyckades cykla omkull ordentligt efter ett distanspass påväg till gymet häromdagen. Kändes så bra att få sätta sig på cykeln efter en relativt slitsam morgonrunda, för bra tydligen. Slog sönder mig själv, jackan och brallorna på köpet. Blir lugnare cykelturer i fortsättningen.

20131204-232042.jpg

Har kommit igång med grundträningen mer kontourneligt numera & slipper varva med alternativträning. På grund av tidsbrist har jag under de senaste veckorna prioriterat bort löppassen med running Sweden & Rubin Mcrae. Känner mig helt trygg i att stå fast vid upplägget från Teddy där jag utan problem fixar passen på egen hand med större flexibilitet. Sedan är det bara ett stort plus om jag skulle hinna med ett pass inne i Stockholm mot förmodan.

Ligger numera på mellan 7 – 10 mil löpning i veckan fram till vecka 52. Detta fördelat på 6 dagar. Den sjunde dagen brukar jag kunna slänga in något alternativt såsom en ytterligare gymrunda eller liknande som inte lägger fokus på ben. Känns bra att bara kunna lägga sig i någon annans händer för en gångs skull & bara ”producera”.

Känns mer motiverat att vila från löpningen en dag när man vet att någon faktiskt planerat & har ett syfte till varför jag gör det. Förr gick jag enbart på känsla & kunde ge mig ut på en ”slitsam/nedbrytande” extra löptur bara för att jag kände för det. Är lite av ett privilegium att få ha Teddy som tränare. Med erfarenhet från svenska landslaget i löpning samt att han utvecklat flera av mina förebilder inom löpningen gör faktiskt att jag lyssnar på honom (tro det eller ej).

20131204-233353.jpg

2 reaktioner på ”RULLAR PÅ

  1. Härligt att du kan träna som du vill igen🙂 Tror du kommer bli ännu vassare nu när du skaffat en tränare som kan strukturera upp din träning!

    • Alltid bra att få lite hjälp med strukturen sedan är det väldigt mycket som spelar in på själva resultatet i slutändan. Känner mig relativt trygg i att se det hela mer långsiktigt numera, har ju dessutom en hel del i skolan som också tar sin tid. Målet i dagsläget är att slippa mer ”seglivade” skador under vintern🙂 Hoppas det flyter på för dig & att du trivs i Östersund!

Kommentera

