TRÄNINGSLÄGER ALICANTE

Har precis fått allt klart inför ett 9 dagars träningsläger i Alicante i slutet av mars med klubben. Känns toppen att ha något varmt, soligt & trevligt framför sig nu när det är lite ”halvpissigt” väder ute. Att dessutom få lite semester med kärleken på samma gång är inte heller helt fel, en av många fördelar med att dela ett stort intresse. Träningslägret blir också en bra uppladdning inför zürich marathon som går av stapeln den 6 april. Om allt går enligt planen kommer jag stå på startlinjen där & då.

IMG_0093

För övrigt hade jag en förhållandevis bra träningsvecka sett till löpningen föregående vecka. Kunde avverka löpning sex dagar & alternativt en dag (spinning) med en total på 84 km uppdelat på två intervallpass, ett långpass, ett dubbelpass, och två distanspass. Har verkligen försökt ”skynda” långsamt & gjort det jag blivit tillsagd att göra helt enkelt. Det onda knät är numera ett minne blott men har dessvärre fått problem med vänster höft då jag förmodligen kompenserat mitt knäproblem med att överbelasta min vänstra sida (såklart).

Denna vecka har börjat med utmaningar. Kände under söndagens långpass att allt gick ovanligt tungt i förhållande till farten jag höll, fick kämpa för att mer eller mindre ta mig fram. I måndags vaknade jag upp med ont i öron & hals. Sov tre timmar på eftermiddagen & tog mig senare ut för en 13 km runda längs norrtäljes asfaltsvägar. Undvek terrängen då det gjorde att jag fick mer ont i höften. Idag var meningen att jag skulle avverka intervaller men kände mig inte i form för det. Avverkade istället 90 min på gymet med cykel, crosstrainer & fria vikter. Som plåster på såren fick jag ”premiära” i mina nya träningsbrallor jag köpte i london, alltid något. Satsar på att vara fri från ond hals/onda öron i morgon & att ett intervallpass ska gå av stapeln. I annat fall härdar jag ut ett distanspass. Är inte den som skippar ett träningspass, gäller att hitta bra alternativ ”bara”.

20131127-225255.jpg

Kommentera

