PÅ GÅNG

Go kväll!

Har fullt upp med att sammanställa min säsong 2013 här på bloggen, visade sig ta sin lilla tid. Så håll utkik, lär dyka upp under morgondagen. Viktigt att se tillbaka på tävlingar & säsongen i sin helhet för att dra slutsatser & ta lärdom inför nästkommande säsong 2014. Har från & med idag kunnat inleda grundträningen vilket känns toppen! Började morgonen med 8 km i elljusspåret för att sedan avsluta med ytterligare 8 km i spåret nu ikväll. Börjar med lunga uppdelade distanspass för att ge knät & höfter den återhämtning som kan behövas.

Fick mig en rejäl tankeställare gällande överbelastning när jag gick igenom gamla bilder från säsongen 2013. Nämligen en ”ond” fot efter en överansträngning. Drog på mig någon form av inflamation/irritation efter att jag belastat med för långa distanser på löppassen på för kort tid efter att jag kommit tillbaka igen efter problem med knät i vinter. Gäller att hålla sig så lugn som det går & istället få längta ut i spåren. Bäst i långa loppet. Jag känner mig faktiskt väldigt duktig & hittar substitut i gympass & spinningen istället de dagar jag inte ”får” springa enligt upplägget.

IMG_8971

IMG_8972

Kommentera

