KAN INTE HÅLLA MIG

Kan verkligen inte hålla mig borta från träningen vilket är helt & hållet till min egen nackdel. Har dock sedan den 13:e oktober varit varsam & sparsam med löpningen för att få den återhämtning som jag behöver (Så lite duktig har jag ändå varit). Har istället försökt ”slappna av” för att få lite belöning efter avslutad säsong. Unnat mig sena utekvällar, massa godsaker & annat som annars brukar vara lite mer problematiskt inför stundande tävlingar & lopp.

Tror helt klart att kontrasterna är något som är ett måste för att kunna hålla på med något av det här slaget långsiktigt. Jag drivs helt klart av glädjen i det enkla jag gör & lär mig hela tiden nya saker som ska ligga till grund för att kunna fortsätta utvecklas. En förutsättning är att hålla rent kroppsligt, den som inte gör det blir inte heller bäst i slutändan. Har tidigare bara tagit för givet att jag ”bara” ska kunna kliva upp på morgonen & ge mig ut på ett löppass, numera gäller det att se över syftet & planera. Varför?! På grund av att beroende på vad jag utövar måste kroppen få en chans till återhämtning, gäller att matcha långa löppass i lugnt tempo med de mer krävande intervallpassen.

Planen var att kunna dra igång grundträningen i morgon. Dock så kommer jag istället få ge mig ut på korta löppass x 2 i kombination med fria vikter & cykel på gymet. Alltid något, kan gå utan problem vilket faktiskt inte varit helt självklart vissa gånger. Gäller att glädjas för varje litet framsteg & skynda långsamt. Såklart känns det konstigt att inte ha avverkat ett intervallpass eller löppass på över 10 km på nästan två veckor, men är det vad som krävs så får det vara så helt enkelt. Känner mig så sjukt laddad inför säsongen 2014 med allt vad det innebär!

Har pratat om grundupplägget tillsammans med Teddy (tränare för Rånäs 4H & tidigare landslagstränare) & bara längtar tills jag kan köra ALL IN på det. Vet att det kommer krävas mycket av mig för att lyckas, men med rätt medel kommer jag helt klart nå det. Denna säsong har varit mer eller mindre varit en ”pröva på” säsong där jag verkligen gjort allt jag velat. Nästa säsong blir mer strukturerad mot några få mål där jag istället ska ha full kapacitet på dessa. Kommer för en gångs skull försöka lägga mig helt i Teddys händer & göra det jag är tillsagd att göra för att sedan se hur resultatet ser ut om några månader.

Kan knappt förstå att säsongen 2013 faktiskt är över?! I mån av tid kommer jag självklart lägga upp en liten resumé från säsongen i sin helhet. Snopet & trist att inte delta i terräng SM men såhär i efterhand ett sunt beslut. Glädjs med Ida Svensson som kammade hem en fjärde plats i helgens SM på 4 km nere i Falun, Grattis! Själv fick jag istället se till att njuta av tre bra utekvällar med klassen efter avverkade tentor, inte illa det heller. När det gäller festligheter levererar handels helt klart, hade en oförglömlig kväll igår!

558536_10151674177160986_381722527_n

3 reaktioner på ”KAN INTE HÅLLA MIG

  1. Hejsan jag undrar om utbildningen du går på (hhs retail management) ges i Stockholm eller Norrtälje blir lite förvirrad på deras sida? Tacksam för svar

    • Hej Patricia!

      Utbildningen hålls ute på center for retailing i norrtälje. Till viss del sker grupparbeten ute på sveavägen men mestadels helt klart i norrtälje. Mvh Åsa

Kommentera

