HEMMAPLAN

Lite halvtaskigt med uppdateringar nu under några dagar. Skyller helt & hållet på kommande tentor på 15 poäng vardera i skatterätt, extern redovisning & retailing managment. Inom loppet av tre dagar nästa vecka avverkas alla vilket innebär att man snart är människa igen. Intensivt, intressant & otroligt lärorikt, passar som handen i handsken med andra ord. Inte heller helt fel att kunna ”smuggla” in lilla frallan på skolans studierum där vi hängt frekvent sena kvällar nu i två veckor. Bestämde mig dessutom för att ta tåget hem tidigt i tisdags morse för att tillbringa några dagar på hemmaplan inför tentorna. Såg mitt tillfälle att få träffa familjen lite samtidigt som jag blir ompysslad 24/7 av mamma som är hemma hela veckan. Underbart.

Gällande träningen så har det verkligen blivit lugna puckar på den fronten. Efter Hässelbyloppet i söndags fick jag ett kvitto på att en rejäl vila är på sin plats. Har vilat helt i två dagar för att senare avverka två lugnare distanspass på 12 km längs vägarna hemma i österåsen & ett varv runt frösöberget i morse. Riktigt trevligt att få vara ”tillbaka” för en stund, känna på samma gamla backar & bara nöta på. Har fortfarande problem med knät dock, så varvar med ett kort pass alternativ träning på gymet i morgon. Något som är klart är att det blir vila från tävling i helgen, dock så har jag fortfarande lämnat terräng SM öppet inför den 26/10. Får helt enkelt se hur min återhämtning ser ut. Vill gärna kunna lägga in lite intervaller inför detta för att känna på farten, känslan får avgöra det.

Efter den 26/10 är i alla fall säsongen över. Längtar tills att jag får komma in på grundträning igen, har redan börjat med ett träningsupplägg som jag mer än gärna bara vill börja utöva. Dock är det inte möjligt i dagsläget, måste se till att inflammationen i knät har lagt sig innan dess. Lättare sagt än gjort när man mer än gärna bara vill ge sig ut. För några dagar sedan kändes det tungt, men nu när vilan gett resultat är åtminstone benen pigga igen. Viktigt att få in ordentnlig vila för att få tillbaka ”löparsuget” också. Får istället tid till någon extra promenad i elljusspåret med frallan vilket är positivt!

20131017-225334.jpg

Kommentera

