HÄSSELBYLOPPET 2013

Blev ett platt fall dagen till ära. Hade långt ifrån kapaciteten till att klara min måltid idag, dock inte helt oväntat. Hade ändå någonstans hoppats på att lite vila skulle göra susen men jag är helt enkelt sliten efter Lidingöloppet. Tror man är gjort av stål i alla lägen, dock var jag inte så kaxig efter fyra avverkade kilometer idag. Kom i mål på en 15:e placering på tiden 00:38:09.

Planen var att börja i ett 3:35-3:40 min/ km tempo & försöka hålla det jämnt under hela loppet. Skulle dock visa sig bli en tuff match. Begränsningen låg inte i mitt knä, snarare i att kraft inte fanns att hämta. Insåg att det skulle bli tufft att ”slipa” mina 36 min på milen när 5 kilometer var avverkat på över 18 minuter. Fanns ingen ork till att öka ytterligare.

Ser dagens lopp som en bra erfarenhet & en lärdom. Vet dessutom att denna tävling inte varit av största prioritet & därför inte heller helt vesäntlig gällande min måltid. Precis som jag skrivit tidigare blir det numera vila & återhämtning fram till terräng SM den 26/10. Kommer enbart ställa upp om jag ser en klar förbättring & känner mig pigg i kroppen.

Efter loppet avverkade vi en lunch med Angelica & lite shopping på odenplan. Unnade mig en underbar whyredklänning till balen om två veckor, den var jag helt klart värd. På tiden att börja pyssla om sig själv lite nu känner jag, färga håret, måla naglar & annat sådant ”lyx” som sällan sker i min värld. Efter två stundande tentor kommer jag verkligen kunna andas igen!

20131013-174548.jpg

Kommentera

