INFÖR HÄSSELBYLOPPET

På söndag går hässelbyloppet av stapeln. Många ser detta lopp som en bra avslutning på säsongen & en möjlighet till att sätta sitt personbästa på milen. Självklart är jag riktigt taggad för att göra ett försök att ”pusha ner” mina 36 minuter ytterligare. Väger dock in behovet av återhämtning samt SM i terräng som går av stapeln den 26 oktober. Kan erkänna att tävlandet de senaste fem månaderna börjar kännas. Formen borde vara bra förutsatt att vilan gör sitt inför söndag.

Träningen denna veckan har bestått av cykel & crosstrainer samt fria vikter måndag & tisdag. Idag onsdag prövade jag mig på en löprunda i eljjuspåret på 6 km & fortsatte senare med 40 min cykel & crosstrainer från morgonen. Känns naturligtvis tråkigt att inte kunna avverka distanspass & långpass i vanlig ordning. Längtar tills jag kan komma igång med grundträningen. Kommer göra ett rehab/prehab upplägg tillsammans med Tomas på sports gym som jag kommer varva med löpning & övrig styrketräning i vinter. Något som förhoppningsvis ska öka förutsättningarna för att hålla hela nästa säsong.

20131009-101518.jpg

Kommentera

