VILJA I EGEN HÖG PERSON

Jag är helt tagen & upprymd i hela kroppen! Har idag nämligen fått förmånen att träffa en av de mest beundransvärda människor jag någonsin mött. En person som verkligen träffar mitt i prick gällande mina egna värderingar & mål i livet. Nämligen, Anders Gyhlenius.

För att backa historiken kring det hela något kan tilläggas att Simon igår (av ren tillfällighet) föreslog att vi skulle kika in ett avsnitt av ”En svensk klassiker” på svtplay igårkväll. Serien skildrar fem människor väg mot målet som är en svensk klassiker (vansbrosimmet, Vasaloppet, lidingöloppet & vetternrundan). Blev helt fascinerad av denna underbara karl redan vid det laget. Hade inte en blekaste aning om att Anders arbetade som varuhuschef på IKEA kungens kurva (som jag skulle besöka med klassen dagen därpå) förrän Simon berättade det.

Kika på ett inslag med Anders här!

Väl inne på IKEA i morse möter jag Anders i fikarummet & kan naturligtvis inte hålla mig från att ”knycka” en pratstund med honom. Trots sitt tillstånd i den långt gångna prostatacancern är han precis lika sprudlande och energisk som jag upplevt honom! Anders bjöd förutom på sig själv även också på en föreläsning av kaliber. Vilken hjälte, vilken inspiratör. Kanske inget nytt, men han visar i egen hög person att du själv hur du vill leva ditt liv!

20130916-111732.jpg

Kommentera

