UPPDATERING DN STOCKHOLM HALVMARATHON

Känslan efter gårdagen är på topp! Fick ut ett maximalt träningspass inför lidingöloppet mycket på grund av att jag kunde hålla mig till en uppsatt plan för dagen. Känner mig inte sliten frånsett två tunga vader som ännu inte riktigt lyckats komma tillbaka efter några ”vågade” träningspass med ny teknik i terrängspåret för snart två veckor sedan. En rejäl vila inför loppet visade sig dock göra susen för övriga delar i kroppen & knoppen!

20130915-121506.jpg

Startade i elitledet kl.13.00 igår & avverkade en lättare uppvärmning med några inslag av stegringslopp. Brukar inte lägga någon större fokus på den biten när jag springer längre distanser såsom halvmarathon & marathon. Brukar inte ha några större problem med mjölksyran då tempot inte är allt för ”chockande” från start.

Hade satt måltider för 5 km, 10 km & 15 km. Har tidigare en vana att starta relativt vågat & få slita på sluttampen, vilket jag ville försöka ändra på igår. Gick ut för hårt på de första fem kilometrarna mycket på grund av att jag inte såg till några kilometerskyltar samt att min gps slutade fungera under en period efter att vi sprungit genom en tunnel.

Planen var att hålla mig till en sluttid på 01:22:00, insåg att jag gått ut lite vågat när farthållaren för sluttid 01:20:00 låg en längre bit bakom. Valde att ta ner tempot & spara på krafterna vilket var en utmaning av sitt slag. Kändes väldigt kontrollerat genom loppet i sin helhet. Hade krafter kvar för att plocka in en placering på de sista 3 kilometrarna vilket naturligtvis känns bra. Känner mig riktigt nöjd med min 8:e placering. Dessutom ett stort plus att för en gångs skull få ha Simon ”hejandes” längs loppet eftersom han själv inte sprang igår (ont i hälsan).

20130915-114724.jpg

Efter att jag fått fina priser & hämtat överdragskläder begav vi oss till stan för att bara mysa resten av eftermiddagen/kvällen. Firade 8 månader med Simon med underbar mat & vin på restaurang Niklas på regeringsgatan. Kan starkt rekommenderas!

20130915-121900.jpg

2 reaktioner på ”UPPDATERING DN STOCKHOLM HALVMARATHON

  1. Grattis till otroligt fin placering!
    Kul att hitta fin blogg. Blir jätte inspirerad av dig! Sprang själv igår på en betydligt lägre nivå ca 10 min efter dig🙂 Lycka till på Lidingöloppet!

    Ida (också från Östersund)

Kommentera

