MÅL MED SIN TRÄNING

Ibland kan man fråga sig varför man lägger ner all tid & ork på sin träning?! Självklart finns det så många anledningar till varför. Dessa varför är inte alla gånger självklara förrän man för en kortare period skulle minimera eller kanske inte alls utföra sin träning enligt normala mått. Jag själv märker väldigt tydligt när jag inte får min träning vid skada eller liknande ofta i form av frustration, mindre energi & glädje.

Mina mål med min träning är framför allt att ha roligt, få må bra, få energi, kunna prestera samt att se estetiskt bra ut. Att vara hälsosam i sin helhet är attraherande & snyggt enligt min mening. Att sedan kosten också spelar in otroligt mycket i den biten är inget nytt påfund.

Vad jag kort & gott vill komma fram till är att träning ger så mycket i många olika anseenden. Att ta sig ut på ett riktigt ”grispass” en dag då du helst skulle stanna hemma ger så otroligt mycket tillbaka när passet väl är avslutat. Det är något jag längtar till kvällen innan jag ska stiga upp (alldeles för tidigt) för att ge mig ut på ännu ett distanspass!

Att jag sedan delar så mycket med många i min träning är också en grund till att det är så roligt. Att jag & Simon har det som ett stort gemensamt intresse är delvis förmodligen en faktor till att just vi ”hittat” varandra. Samt att jag lärt känna många nära vänner genom träningen & löpningen. Genom löpningen får jag ständigt bemöta nya hinder & utmaningar som gör det hela till något utvecklande på många plan. Glöm för guds skull inte det när ni planerar & sätter upp mål med träning, allt handlar inte om resultatet utan också vägen dit som ofta leder till så mycket mer positivt än du någonsin kunde föreställa dig!

Bild

Kommentera

