POSETIVA LÄRDOMAR

Söndag idag & dagen efter tjejmilen 2013. Gårdagen gick som ni kanske förstår inte helt enligt planen. Har så här i efterhand ändå tagit med mig många positiva lärdomar i min utveckling inom löpningen. Är i det stora hela en underbar upplevelse att få delta i ett så stort & bra arrangerat lopp som tjejmilen!

Nu laddar jag för att göra en bra uppladdning inför lidingöloppet. Om det visar sig att vila krävs istället för att avverka DN Stockholm halvmarathon i helgen får det vara värt det. Låter känslan i kroppen styra det hela, utan att fundera för mycket. Att kapacitet finns, det vet jag!

20130908-212812.jpg

Har dragits med mina onda vader sedan i måndags & tyvärr kändes det inte bättre i lördags morse. Lade ingen fokus på det & intalade mig själv att känslan skulle försvinna väl under loppet. Smörjde med extra liniment & gav mig ut på uppvärmning i värmen (rekordhetta) med ca 30 min kvar till start.

Känslan var tung & jag bestämde mig för att spara på krafterna en aning. Efter tiotalet stegringslopp var det två minuter kvar till start & där stod jag bredvid Isabella Andersson & Cecilia Kleist. Spännande. Starten gick enligt planen, kände att jag kom igång i rätt tempo & hängde på tätklungan på totalt 13 löpare.

Efter ca 2,5 kilometer kände jag att kroppen helt enkelt inte räckte till för det tempo jag planerat att hålla. Minsta lilla backe kändes helt plötsligt som något i stil med ett värsta sortens mount everest. Jag hade tappat fokus en aning & hade fullt upp med att analysera ”felen” i mitt virriga huvud.

Fortsatte dock kriga på & kunde mot slutet plocka tillbaka två placeringar jag tappat innan 5 kilometer samt plocka in två ytterligare i sista backen innan målgång. Det kändes starkt & bra. Väl i mål efter 38 minuter & på en 11:e plats, kan jag inte undgå att det kändes lite tungt.
Laddade om med en kalldusch, prisutdelning & senare lunch med bästa Angelica på Odenplan!

20130908-220608.jpg

Kommentera

