HÄLSOLOPPET 2013

På intervallpasset med running Sweden i tisdags avverkade vi 4 * 90 sekunder i ca 3:20-3:30 min/km tempo med 90 sekunders vila mellan varje intervall. Fortsatte därefter att öka tempo allt eftersom med 4 * 60 sekunder, 4 * 30 sekunder & avslutade med 4 * 15 sekunder. Vilan mellan varje intervall var alltid lika lång som själva intervallen, bra upplägg!

20130829-092239.jpg

På passet i tisdags fick jag tips om hälsoloppet som gick av stapeln igår. Självklart hakade jag på, spontan som man är! Hade dock inte fått den bästa uppladdningen inför tävlingen med så pass ”tuffa” intervaller på tisdagen men såg det som bra träning helt enkelt!

Begav mig ut till Huddinge, efteranmälde mig & skulle strax avverka 10 km längs asfaltsbana. Hade hoppats på perstid under 36 minuter med tanke på hur pass ”vänlig” banan skulle vara, men där hade jag riktigt fel. Satsade på att försöka hålla 3:25- 3:30 min/km tempo, något jag bara kunde hålla i drygt 2,5 km. Därefter fick jag otroligt ont i magen (har mått lite halvkasst sedan i tisdags) & benen orkade helt enkelt inte ta mig framåt.

Därefter kunde Anna Rahm (flerfaldig SM guldsmedaljör i maraton och halvmarathon) ”segla” förbi min ledarposition såsom FK studenternas Hanna Lindholm. Kom i mål på 37:42 & fick en tredje placering. Kunde tydligen inte förvänta mig några under efter förra veckans tävlande & träningen dagen innan loppet.

20130829-203333.jpg

Efter loppet igår bestämde jag mig för att vila två dagar inför nästa utmaning, Kistaloppet på 10 km. Känner att kroppen behöver återhämtning för att jag ska kunna prestera i något så när klass på lördag. Kan dock hända att jag glider in på gymet för en kortare runda i morgon beroende på känsla.

Sitter för närvarande på nattbussen påväg hem efter en snabbvisit på studentpuben & Sturekompaniet ikväll. Försöker matcha plugget, häng med klassen & träningen på bästa sätt. Fungerar än så länge riktigt bra & jag stormtrivs!

20130830-005239.jpg

Kommentera

