BELLMANSTAFETT DAG 1

Igår kom grabbarna från klubben ner till Stockholm för att tävla i herrklassen samt i mixklassen tillsammans med mig i Bellmanstafetten. Själv startade även med ett annat mixlag vilket innebar att jag faktiskt tävlade mot mig själv.

Jag avverkade första sträckan för lag ”Bonnier tidskrifter” & därefter sträcka fem för ”Flemingsbergs SK”. Hann faktiskt få ihop det relativt bra med tröjbyte & ny placering i väntan på stafettpinnen.

20130824-104213.jpg

20130824-104437.jpg

Kände mig relativt sliten & trött före start. Avverkade en kortare uppvärmning innan starten mest för att känna på första delen av banan. Väl vid start var utgångsläget inte alls optimalt då mixklassen startade 6 min efter dam- & herrklassen. Hade på så sett fullt upp med att försöka ta mig förbi x antal hundra löpare istället för att få flyt i löpningen.

Avverkade min första sträcka på 18:32. Därav ett snitt på ca 3:40 min/km. Snittpulsen för sträckan var uppe på 94% av maxpuls, fick med andra ord slita arslet av mig utan att lyckas få fart framåt. Kände att jag inte kunde utnyttja min kapacitet som jag velat. Dock väldigt lika för många!

Andra sträckan kändes mycket bättre då vi vid det laget blivit mer utspridda längs banan. Skiljde enbart 3 sekunder denna gång trots kort vila & återhämtning. Mycket på grund av att jag kunde få ett bättre flyt i löpningen.

Samtidigt som jag avverkade sista sträckan för Flemingsbergs IK (med ledning) tog Simon 40 sekunder senare emot stafettpinnen för mitt andra lag Bonnier tidskrifter. Skulle visa du bli en strid om guld & silver för de två lag jag tävlade i, spännande!

Slutade med att Simon sprang om mig i en backe med ca 1,5 kilometer kvar. Guldet gick därför till Bonnier Tidskrifter & silver till Flemingsbergs SK. Komiskt & otroligt roligt! Mer bilder inom kort. Nu dags för att strax ”bränna av” en sträcka på bellmanstafettens sista dag!

Läs mer i artikel i öp

20130824-104639.jpg

Kommentera

