VÄSKAN ÄR PACKAD

Väskan är packad. I morgon bitti tar jag mitt lilla ”pick & pack” för att ta flyget mot Stockholm för att bo hos Angelica & Emelie några dagar. Först ut där nere är Midnattsloppet på lördagskvällen som jag & 36 000 andra duktiga löpare kommer delta i. Startar i elitledet 21:30 & räknar inte direkt med någon ”perstid” då banan är därefter. Kommer såklart ge allt & satsar på topplacering!

Hoppas & tror att slitningar efter avverkade fjällmaror ska ha gått ur ben & fötter vid det här laget. Har för övrigt vilodag idag samt att jag igår morse avslutade med ett lugnt 13 km distanspass längs terräng & grusväg. Har satsat på att vara mer ”skonsam” nu i några dagar vilket förhoppningsvis gynnar mig i längden.

Har istället lagt mer tid till att umgås med kärleken, Sally, familj, bakat massor, lagat mat & bara njutit framför en film eller av att knappt ha något alls att göra (vilket var ett tag sedan).

20130816-101120.jpg

På måndag väntar nästa utmaning då jag ska träffa ett företag gällande nya spännande framtidsplaner. Svaret gällande skolan kommer förhoppningsvis vara slutgiltigt klart under tisdagen då uppropet är på måndag. Har veckan på mig att bestämma mig hur jag vill lägga upp hösten, på hemmaplan eller i Stockholm.

Väger just nu många för- & nackdelar i mitt beslut vilket såklart är svårt. Har dessutom ”dykt upp” andra intressanta valmöjligheter här hemma som gör att jag även överväger den biten. Den som lever får se!

Kommentera

