MÅL

Alla har vi förhoppningsvis mål, önskningar & vilja att uppnå vissa ting i livet. I mitt fall är det just dessa som ständigt får mig att vilja gå framåt, att själv utvecklas & få möjligheten att utveckla & inspirera andra. Tror jag på något & ”går in” för det släpper jag aldrig taget!

När det gäller löpningen har jag långsiktiga mål men lägger mer fokus på det jag ”satt upp” för säsongen. Viktigt är att prioritera & att vara realistisk. Lägga fokus på de tävlingar & utmaningar som jag själv valt att ”satsa” på inom en framtid. På så sätt kan jag glädjas de gånger jag lyckas överträffa & samtidigt känna att jag inte behöver presentera i alla situationer. Det föder framgång & gör mig lycklig!

20130813-215707.jpg

MÅL 2013

10 km: 00:35:59 min (Har än så länge ett ”pers” på 00:36:59 min i år)

Halvmarathon: 1:22:00 (Har än så länge ett ”pers” på 01:23:42 i år)

Marathon: 02:50:00 (Har än så länge ett ”pers” på 02:56:18 i år)

Lidingöloppet: 02:05:00 (Har än så länge ett ”pers” på 02:13:19 sedan år 2012)

2 reaktioner på ”MÅL

  1. Inga lätta mål du satt upp Åsa, men som du presterar tror jag inte det blir några problem för dig att fixa det🙂 vilket maraton ska du springa? Tänk att två människor kan utvecklad så olika, förra året var vi snarlika men nu är du betydligt bättre än mig! Antar att jah inte besitter din talang! Inspirerande iaf och sporrande🙂

    • Precis som du säger är det riktigt tuffa mål att sträva mot. Själv hoppas & tror jag på en någorlunda skadefri fortsatt säsong för att uppnå detta. Har än så länge inte spikat något fler marathon, hade enbart asics Stockholm marathon i kalendern innan med mål på under tre timmar. Nu vill jag naturligtvis klå det! Att du besitter en talang råder det inga tvivel om, gäller bara att utgå från egna förutsättningar & låta allt ta sin tid. Kram!

Kommentera

