1:A PLATS AXA FJÄLLMARATHON

Har idag avverkat en av de största bedrifter jag någonsin gjort i mitt liv. Adrenalinet är på topp & jag har verkligen överträffat idag! Känner mig otroligt stolt över vår prestation med tanke på den minimala fjällterrängsträning vi lyckats skrapa ihop inför loppet.

20130810-161931.jpg

Loppet resulterade i en 1:a plats vilket känns toppen! Förutom detta också ett banrekord för duoklass samt den snabbaste damtiden någonsin under Axa fjällmarathon på tiden 04:17:46.(rekord på damsidan sattes förra veckan på öppet fjäll med tiden 04:17:59 av Anna Mårsell).

Tyvärr kan segertiden idag inte räknas som ett officiellt banrekord då jag var anmäld i duomixklass. För övrigt kom Lena Gavlin in som segrare i damklassen dryga minuten efter oss på tiden 04:18:XX. Känns bra att kunna ”hävda” sig mot en så inbiten & rutinerad fjällöpare som henne. Grattis Lena!

Började för övrigt loppet i ett kontrollerat men fortfarande högt tempo. Gick på känsla & kände mig riktigt pigg. Att förkylningen släppt var ett faktum då kroppen i sin helhet fungerade precis som normalt. Kände stor skillnad mot förra lördagens Axa halvfjällmarathon då kroppen inte var i samma ”shape”. Kunde bibehålla första platsen på damsidan under hela loppet trots att en stark Gavelin kunde plocka in avståndet från nordbotten upp på ottfjället.

Jag höll täten & en stark Simon sprang tätt bakom, på så vis kunde jag styra tempot helt efter känsla. Är väldigt individuell som löpare & går in helt i mig själv under tävling. Blev ingen större skillnad idag heller förutom att vi kunde ha glädje & sällskap av varandra under loppets gång. Roligt & givande att få möjligheten att göra detta tillsammans, stolt & imponerad av Simons prestation!

20130810-171313.jpg

Läs mer om loppet i öp’s artikel

Nu ligger vi på nulltjärns strand & njuter i väntan på kvällens bankett! & avslutningsvis: STORT GRATTIS! till alla er (över 800 personer som startade idag) som avverkat ett lopp av dess like! 1800 höjdmeter & 43 kilometer är inte att leka med!

20130810-164555.jpg

3 reaktioner på ”1:A PLATS AXA FJÄLLMARATHON

Kommentera

