STYRKA

Idag har jag åstadkommit något starkt. Kan låta fånigt men det jag gjorde överträffade mig själv. Trots att det aldrig var på kartan att jag skulle springa något lopp idag blev det riktigt svårt att motstå. Blev nämligen varse igårkväll att jag tydligen var anmäld i startfältet vilket gjorde det hela väldigt jobbigt. Har svårt att säga nej när jag ”gått in” i något, vill inte ge vika & låta yttre faktorer påverka mig.

Gick så långt att jag sprang ner till bilen 10 min innan start, bytte om & satte på nummerlappar. Väl vid start & 1 min till startskottet till ”Ottfjället upp” bestämde mig för att kasta tävlingslinnet & stå över till förmån för ben (inför loppet på lördag) & hals (låter som en hes kråka).

Med ett så bra startfält (Gavelin, Kveli & Hallqvist) hade jag gärna velat pressa mig ordentligt uppför den branta topp som loppet bjöd på. Istället fick jag stå bredvid & hejja på Simon när klungan sprang förbi & sedan följa loppet på storbildskärm. Först riktigt jobbigt, men nu i efterhand klokt.

20130807-224250.jpg
Simon i mål uppe på ottfjällets topp!

Fick trots allt några kilometer i löpspåret i Vålådalen & tillfälle att provspringa ett nytillskott i skosamlingen från gå & Löpkliniken. Denna gång ett par från inov8 – Riktigt bra löpkänsla & fäste. Lär passa som handen i handsken på lördag & Axa fjällmarathon på 43 km. I morgon laddar jag för ett distanspass uppe på ÖSK från morgonen, lite lätt uppladdning & mindre nötning. Sparar på krutet!

20130807-224910.jpg

Kommentera

