TISDAG

I måndags avverkade jag 5 km löpning i 4:15-4:20 min/km tempo innan jobbet & 4 km efter jobbet i ett lugnare tempo. Kände att jag ville ”lindra” kroppen, framförallt hals & öron efter påfrestningen i lördags. Även fast det kändes bra just då vet jag att det bryter ner & tyvärr inte påskyndar lindring av förkylningen jag dragit på mig, vilket jag heller inte trott. Kändes dock viktigt att få ”nöta” på lite fjäll inför den stora utmaningen på lördag!

20130806-230747.jpg

Idag tisdag avverkades 15,8 km längs lillsjön via ÖSK för att få lite varierad terräng. Satsade på att ligga kring 70-75% av maxpuls vilket gick bra förutom att halsen sa sitt. I morgon blir det vila från morgonen & därefter ett ev. terrängpass i Vålådalen under tiden Simon avverkar ”Ottfjället upp” som är en tävling under Axa’s regi. Själv måste jag ladda & vila kroppen inför lördag & Axa fjällmarathon. Ska i alla fall försöka att hålla mig från en ”spontananmälan”.

20130806-230642.jpg

Kommentera

