ATT BESTÄMMA SIG

Man vill gärna hinna med det mesta & göra det bästa av mycket på alla punkter. Lite så fungerar jag. Sedan lär man sig mycket på vägen, inser vad som verkligen känns viktigt i livet & att man faktiskt måste prioritera bland de valmöjligheter som finns. Det är precis just det som gör att man lyckas med det man verkligen vill uppnå!

För mig har min utveckling inom arbetslivet varit väldigt centralt samtidigt som mina nära och kära alltid legat mig varmt om hjärtat. Dock står jag numera på en tröskel där jag insett att löpningen blivit så pass ”stort” i mitt liv att jag faktiskt kommer att behöva ge vika & lägga mindre fokus på jobb & studier för att kunna fortsätta satsa på löpningen på en annan nivå som det i nuläget lutar åt.

Klart är i alla fall att jag nu landat relativt bra i min (just nu) ovissa situation. Hoppas att jag i morgon får beskedet jag väntat på gällande studier & flytt. Börjar bli liiite thight om tid för den biten. Ett som är säkert är dock att jag numera har fyra dagar kvar på Rutan, att jag ska springa Axa på lördag & att jag är nöjd med livet jag lever precis just nu. Glöm inte det, ta vara på det du har nu. Det försöker jag göra!

Bild

3 reaktioner på ”ATT BESTÄMMA SIG

  1. Så kloka ord. Känner igen mig. Eller som Bruce Lee sa: ”If you spend too much time thinking about a thing, you’ll never get it done.” Kul att du satsar på löpningen. Du verkar vara en talang och du börjar bli något för oss jämtar att vara stolt över. Lycka till med antagningsbesked och ge järnet i fjällen!

      • Jag har varit en periodare när det gäller träning. Men de senaste åren har det tränats regelbundet och jag har börjat satsa lite mer på löpning i förhållande till gym. Mitt mål just nu är milen på 40. Tränar dock rätt flummigt så jag behöver styra upp ett program:-/ Följer några löparbloggar och de är verkligen inspirerande. Så tack för det! Satte i alla fall PB på 10 km ikväll, 43:19. Sprang fjällmaran för många år sedan när den gick Storulvån-Sylarna-Blåhammaren. Fick bryta halvvägs till Blåhammaren och gå resten. Jag tror inte att maror är något för mig🙂

Kommentera

