2:A PLATS AXA HALVMARATHON

Jag kammade hem en 2:a plats på tiden 2:13 & Simon fick en 3:e placering på tiden 01:55 efter avverkad halvmara på 1050 höjdmeter idag! Har med andra ord fått mig ett riktigt bra träningspass inför fjällmaran på 43 kilometer nästa helg. Kunde ”köra på” systematiskt utan att slita allt för mycket vilket kändes bra idag. Att vädret dessutom var toppen gjorde inte det hela sämre!

Starten gick 10.00 mitt ute på fjället & relativt snabbt började tuffa stigningar på fjället. Drog på mig mjölksyra & fick ”harva” på med stumma ben fram till 9-10 kilometer då det började släppa en aning.

Loppet i sin helhet flöt på bra men kunde slutat mindre bra då jag med 5 kilometer kvar sprang fel (såklart). Fick helt enkelt bara släppa det & fortsätta försöka bygga på försprånget till tredje damen bakom mig. Höll näst sista kilometern i 3:19 min/km fart för att sedan ha någon minut ”tillgodo” längs slutspurten av loppet som gick spikrakt upp för slalombacken i Vålådalen, sinnes! Känner mig i efterhand nöjd & laddad inför nästa lördag!

20130803-150737.jpg

Efter loppet träffade jag Scott (som för övrigt kom 4:a idag direkt efter nötning med kanoten som grädde på moset) som är uppe i Vålådalen hela veckan & tränar inför fjällmaran i samarbete med Dynafit. Imponeras av sånna multisportare som honom & vilka bedrifter han åstadkommit. Lär säkerligen avverka några träningstimmar med honom nu framöver när tiden finns!

20130803-151218.jpg

Kommentera

