SKOTEST DEL 2

Dags för att pröva ut tre nya varianter av skor som gå&löp kliniken fått in inför sensommar- & höstsäsong. Först ut är ett par ”nätta” skor från Mizuno. Provade dessa godingar under några intervaller ute på hofvallen & känner mig väldigt nöjd! Varför?! Skon känns lätt, nätt & ger en bra känsla mot underlaget.

För min del skulle den här skon passa perfekt under 3-10 km lopp både på bana, asfalt & terräng. Man får dock vara lite försiktig till en början om man tidigare använt sig av uppbyggda skor med stöd, här är det garanterat inte speciellt mycket av den biten. Passar dig som har ett neutralt löpsteg. För min del är variation bäst. För övrigt kommer jag inte släppa taget om dessa godbitar!

20130801-075605.jpg

Nästa sko på tur var en nyhet från adidas som till skillnad från många andra märken valt att satsa på något annat än en lättviktsko. Adistar boost (som den heter) är en relativt stabil sko som för övrigt också har ett tilltalande utseende.

För min del kändes den dock aningen hård i sin helhet (kan också till viss del ha att göra med min onda hälsena den morgonen). Känslan var helt enkelt inte helt rätt för min del. Kändes som den inte omslöt min fot speciellt bra.

20130801-080357.jpg

Sist ut är en modell från Pearl izumi som för mig är helt okänd sedan tidigare. En lättviktsko som såg lite klumpig vid första anblicken men som överraskade med råge. Komfortabel sko som jag gärna skulle använda under långdistansträningen. Skon i sin helhet kändes lätt & smidig samt att känslan var den rätta. Frågan är dock om jag trots detta skulle överge mina asics ds trainer till förmån för dessa? Nja, skulle kanske i sådana fall pröva dessa i terrängbanan istället. Helt klart bra (men mindre fin) sko.

20130801-080920.jpg

Kommentera

