1:A PLATS ”JÄMTLAND PÅ FÖTTER”

Har hunnit med ett varmt bad, vin, underbar mat & bara njuter! Vinsten smakade extra bra då jag kammade en seger även i distriktsmästerskapen som gick av stapeln idag. Jag är NÖJD! (& sedan är det inte helt fel med 3000:- i fickan)

20130720-183218.jpg

Satsade på att inte gå ut för hårt i början (höll ca 3:30 min/km tempo) men var fortfarande villig att trycka på lite extra för att försöka få ett försprång. Efter 6 km & en ända lång seg backe i motvind hade jag en ledning & kunde hitta ett lugnt & konstant flyt i min löpning.

20130721-081754.jpg

Hade dessvärre ingen rygg att hålla utan sprang mestadels helt solo hela vägen fram till mål vilket såklart ”kostar på” lite. Hade satsat på en tid kring 1:21:00-1:22:00 på halvmaran, helt otroliga väderförutsättningar satte dock stop för den biten. Vinden var inte nådig dagen till ära! kika in resultat här!

20130721-081947.jpg

SKÅLAR ikväll för att ha kapat Mari Guins rekord med 21 sekunder på tiden 01:23:42 vilket gav mig en snittid på 3:57 min per kilometer idag! (21,1 km). För övrigt så kom FK studenternas Sofia Ewnert in på en 2:a placering 03:30 min efter min målgång. Läs mer om dagens lopp i artikel öp

20130720-212701.jpg

6 reaktioner på ”1:A PLATS ”JÄMTLAND PÅ FÖTTER”

  1. Grymt bra🙂 Du är så duktig.
    Jag sprang min första halvmara igår, vinden var så jobbig, fick en tid på 2 h 11 min.

    • Starkt jobbat! Då har du avancerat rejält🙂 För att göra en halvmara krävs lite!! Nog var det också lite lite bättre gjort av oss som sprang i lördags med tanke på förutsättningarna! Kändes det bra?

      • Ja det kändes nog bra när jag sprang i mål🙂
        Vet inte om jag kommer springa denna distans igen, men känner jag mig själv rätt så lär jag vara anmäld nästa år igen, måste ju få en bättre tid.
        Jag sprang också mest solo, antingen sprang dom långt före eller efter mig, de va lite jobbigt.

Kommentera

