3000 METER BANA

Som uppladdning inför lördagens halvmarathon slängde jag i mig middagen & åkte jag ut till Krokom för att vara med på 3000 meter bana i ”poängjakten” igårkväll.

Kände mig rosslig i halsen redan från morgonen igår vilket gjorde att jag först planerade att inte springa. Efter uppvärmning kändes det bättre & jag beslutade mig trots allt för att hänga på.

Loppet i sin helhet började i ett lägre tempo än väntat, jag tog täten & höll stabilt utan att trycka på max. Blev dock förbisprungen av en herre sista varvet & gick in på bästa damtid på 10 min & 40 sekunder. Kändes som en bra uppladdning!

Nu väntar ett lugnare återhämtningspass på cykel & fria vikter i eftermiddag. Därefter blir det förmodligen vila fram till lördag. Hoppas innerligt på att bli bättre i hals & med förkylning tills dess.

20130717-162012.jpg

Kommentera

