FULLSPÄCKAT!

Har haft en fullspäckad helg med en bra mix av allt jag kunnat önska mig! Lördagen bjöd ett thight tidsschema (i vanlig ordning) med brunch på hemmaplan, 35 mil bil, löpning & avslutningsvis festligheter på allegatan med alla nära & kära. Bra planering & förberedelse gjorde 25 års festen minst sagt lyckad!

20130715-222419.jpg

I söndags avverkade jag 4 km lugn jogg, ett lugnare cykelpass 20 min & fria vikter för att varva ner och inte belasta för mycket efter lördagens lopp. Kändes bra! Därefter dags för biltur ut till Tivars på norderön för lite njutning, kärlek & käk med karln. Kan varmt rekommenderas! Senare var det dags att duka på långborden igen & ”mata av” hela släkten på tårta!

Imorse snörade jag på mig ett par nya ”snabba” löppjuks från gå&löpkliniken som skulle testas, ett par färgstarka mizuno. Gav mig ut i 9 grader blåst & avverkade 13 km via lillsjön upp till ÖSK i ett 4:40 min/km tempo. Skönt att variera sig med distanspass där tempot är så pass behagligt. Lägger istället energi på att ta in omgivning & tänka på tekniken.

20130715-221358.jpg

Kommentera

