1:A PLACERING BÄVERLOPPET

Dagens utmaning resulterade i ett spurtpris & en 1:a placering för min del. Simon kammade också hem en 2:a placering & spurtpris. Bäverloppet bjöd på 10 km längs i huvudsak asfaltsväg och tre kilometer grusväg. Läs mer om loppet i sin helhet i artikel öp

20130714-070742.jpg

Lämnade pulsklockan hemma & bestämde mig för att gå mer på känsla och vinst än kilometertider idag. På grund av förkylning, ond hälsena & utebliven löpning i veckan var det förutsättningen för att hålla inför ”Jämtland på fötter” som går av stapeln nästa helg.

Kan känna mig nöjd med dagens prestation. Tog inte ut mig på ett outhärdligt och dumt vis & hade bra känsla genom hela loppet. Kom i mål 2:19 min före förra årets damsegrare Leila Kveli på samma sträcka och 5 minuter före nästa dam efter mig. Segertid blev 37:45 idag, överkomlig tid på en bana av denna rang. Formen är bra!

20130713-165122.jpg

Kommentera

