TEST LÖPARSKOR

I torsdags tog jag med mig två par skor ner till gymet för att provspringa på bandet & utvärdera. Först ut ett par nykomlingar från mizuno & saucony. Spännande & roligt att prova på två helt nya varianter från andra märken än vad jag normalt sett väljer, vilket visade sig vara en riktig hit!

Snörade på mig en neutral sko på 245 gram från mizuno, ”WAVE RIDER 16” & avverkade 5 intervaller i 3:30 min/km tempo med 1 min vila mellan varje. Skön sko som enligt min mening omsluter foten väldigt bra. För mig är det väldigt viktigt & ger bra känsla. Skon som är aningen uppbyggd lämpar sig bra på bandet & asfalt, kändes lätt att springa i överlag. För mig som annars springer mycket i asics var känslan väldigt lika, lätt & bra passform på skon. Nöjd!

20130707-164014.jpg

20130707-164125.jpg

Nästa sko på tur var ett par lättare terrängskor (247 gram) från saucony, ”PROGRID PEREGRINE 3”. Avverkade 5 korta 3:30min/km intervaller med 30 sekunder ståvila mellan varje intervall med dessa skor.

Otroligt mjuk & härlig sko som även den kändes som den omslöt foten bra. Att den sedan var riktigt snygg var inte heller helt fel! Självklart var känslan inte den bästa på löpbandet vilket jag heller inte förväntat mig. Dock så kändes den väldigt lätt att springa i & lär passa perfekt uppe på ÖSK slingorna.

Gillar den räfflade sulan som ger ett bra fäste. Något som kändes lite annorlunda var att själva hälen på skon var mer lågt belägen än vad jag är van vid, vilket inte behöver vara något negativt men det kändes annorlunda. Den här skon tror jag passar dig som vill ha en bra sko för promenader/löpning på stig & elljusspåret. Ännu ett par skor som jag faktiskt kan tänka mig att slänga på mig mer framöver!

20130707-165246.jpg

Kommentera

