TID FÖR TRÄNING

St Olavsloppet har nått sitt slut & jag är tillbaka i vardagen igen! Hade en riktigt trevlig lördagkväll i Trondheim. Firade med rosé, checkade in på hotellet & Varvade ner i relaxen efter målgång, väl värda lite lyx! Njöt sedan av middag & snack kring dessa fyra underbara dagar med ett kanonbra gäng, ser fram emot nästa år!

20130703-142244.jpg

Söndagen bjöd på hemresa & välbehövlig helvila. Svårt att inte bli ”träningstaggad” efter en rolig uppladdning som St Olavsloppet, gäller dock att återhämta sig bra för att undvika skador. På grund av det började jag veckan lugnt med fria vikter i gymet & lättare löpning 5 km i måndags. Igår tisdag vankades ett distanspass på 20 kilometer i ett behagligt 4:40 min/km tempo.

Onsdag & ledig idag vilket såklart är härligt! Var uppe med tuppen strax efter sexsnåret för att avverka 5 km ”uppvärmning”. Därefter 6 x 3:12-3:30 min backintervaller i gustavsbergsbacken & avslutningen 8 km distans. Backintervallerna var tunga som väntat men känner att tiderna på dessa turer upp till toppen av backen snart kommer gå betydligt snabbare!

Till er som önskat mer tips på intervallupplägg & förebyggande av skador/rehabpass, jag skriver om det när tid finns. Håll ut!

20130703-143610.jpg

Kommentera

