LERUM VILDMARK 2013

Lite spontant bestämde jag mig precis för att delta i Lerums vildmarkslopp i morgon! (Gäller att passa på när man ändå är här nere i Göteborg). Blir en tuff utmaning då banprofilen ser riktigt ”fin” ut. Rejäla backar att slåss med i kuperad terrängbana på 10,6 kilometer. Är definitivt ingen rekordtid att räkna med då bästa herre föregående år sprang på 42 min samt bästa kvinna på 53 min.

20130615-003128.jpg

Kommer att försöka ta det lugnare än vanligt i morgon. Vill spara på kroppen fram till tisdagens urladdning. Blir därför självklart helvila fram till dess efter morgondagens lopp. Fanns förutom 10,6 kilometer även en bana på 18 kilometer som såklart lockade. Fick dock lägga band på mig själv och bestämma mig för det sistnämnda. Benen kändes nog slitna under dagens 20 x 250 meters intervaller i morse. Tror att allt bilåkande samt många sena nätter satt sina spår, vilket inte är helt förvånande.

Kommentera

