DISTANSPASS

Efter x antal timmar i bilen nådde vi till slut Marsielle i Frankrike. Insåg rätt fort att vi hamnat i en riktig storstad där det utan gps är ungefär lika svårt att hitta en nål i en höstack som vårt hotell. Efter lite stök kunde vi iaf ”jacka” ur kring 01:30 snåret!

Idag såg vi till att försöka ta oss iväg i relativt bra tid för att hinna med 100 mil bil & träning längs vägen. Väl framme vid spanska gränsen & Pyrenéerna svängde vi av motorvägen för att avverka ett pass i steksol & 30 graders värme. Lite av en utmaning helt klart!

20130608-014159.jpg

Också (faktiskt) roligt att träna tillsammans med Simon vilket inte hör till vanligheterna. Själv avverkar jag alltid mina löppass från tidig morgon vilket inte han gör. Sedan trivs jag med att styra över tempo & upplägg på mina pass utifrån dagsform vilket är svårare när man tränar med någon.

Sedan finns det naturligtvis övervägande fördelar med att träna tillsammans med någon eller i grupp också. Själv gör jag det på intervallpassen. Är enligt min mening nyttigt att ”laborera” och utsätta sig för inslag i träningen som man inte är van vid.

Passet i sin helhet idag gick bra, men självklart gjorde solen sitt. Sprang längs riktig ”djungelterräng” förbi palmer & odlingar i riktig träskmiljö. Fick ”jobba på” ordentligt för att hålla ett 04:30 min/km tempo och hade en snittpuls på 81%.

Terrängen var relativt ojämn vilket resulterade i ett väldigt varierande tempo från 04:00 min/km till 05:10 min/km. Kändes bra med tanke på att tempot idag var mindre vesäntligt efter två dagars inslag av kortare intervaller & återhämtning efter maran i lördags.

2 reaktioner på ”DISTANSPASS

Kommentera

