INFÖR MARA

Blev ett lugnt morgonpass med Simon runt lillsjön och tillbaka hem på 9 km i måndags morse. Höll 4:40 min/km tempo och lade fokus på att bara ”springa ur” eventuell stelhet sedan helgens lopp.

Känslan sedan i söndags var på topp! Skönt att jag inte ”tog ut mig” i söndags såhär i efterhand. Istället för att vila kunde jag på så sätt avverka ett lättare pass även på måndagen istället för att helvila.

I morse vankades 2,5 km lättare löpning utomhus för att sedan avverka rehabpass med inslag av fria vikter innan jobbet. Tog det hela väldigt lugnt & gjorde färre repetitioner än vanligt. Vill inte slita på något i onödan utan bara jobba på känslan i kroppen. Kan erkänna att jag var riktigt sugen på att avverka intervallerna på hofvallen ikväll men har lyckats hålla mig hemma!

20130528-185612.jpg

För övrigt laddar jag inför Maran på lördag genom att enbart ta det lugnt med all träning & lasta på lite extra av maten. Går mycket på känsla & gör det jag tror funkar bäst för mig & min kropp. Viktigast är förmodligen att fylla på kontuerneligt med vatten.

I morgon kommer ett nytt nummer av 100% Östersund. Kika in det om du vill läsa lite mer om min träningsfilosofi och allmän inställning till löpningen!

20130528-193121.jpg

Kommentera

