2:A PLACERING ANDERSÖN RUNT

Efter torsdagens urladdning var det idag dags för nästa! Avverkade 11,5 km terränglöpning längs stig, rötter fina uppförsbackar i tävlingen Andersön runt idag! Tog förra årets banrekord på damsidan (54 min) med över 5 minuter. Sprang in som 2:A efter Lena Gavelin (som tog nytt banrekord på 47 min) på tiden 00:49:20. Resultatlista & bilder kommer senare.

20130526-220133.jpg
Blev ett bra ”träningslopp” inför lördagens SM i marathon. Kan känna mig nöjd trots att jag lyckades springa fel två gånger & trasslade in mig själv i ett helt buskage (fina rivmärken i ansiktet som souvenir efter det). Inför tävlingen fick jag helt enkelt bestämma mig för att inte slita ut mig i onödan eller att inte delta ihuvudtaget. Hade en snittpuls på 85% vilket inte är speciellt högt för egen del jämfört med vad jag brukar ligga på vid tävling.

Efter 5 avverkade kilometer hade jag 20 sekunder till ledande Lena & naturligtvis var jag ”triggad” till att försöka ta fighten. Insåg dock rätt snart att det inte var värt att chansa att bränna ut sig inför lördagen, skulle stå mig dyrt senare hur smart det än känns just då.

20130526-163421.jpg

För övrigt vann Simon idag på tiden 00:41:50 på herrsidan. 20 sekunder från banrekordet! Nu, dags att slänga sig i duschen & ge sig iväg hemåt för att fira mamma!

20130526-222908.jpg

20130526-222927.jpg

20130526-223435.jpg

Kommentera

