SPRING EN MIL VINN EN BIL

”Spring en mil vinn en bil” – Just precis vad jag gjorde i torsdags! Är fortfarande lite overkligt att jag faktiskt har en helt ny bil ståendes på parkeringen där hemma, inte helt fel!

20130525-091329.jpg

Efter onsdagens vilodag kändes benen trots det relativt tunga, med all rätt efter varvet i lördags. Satsade på att ta det så lugnt som möjligt på dagen & försöka se kvällens lopp som en lagom urkörare & uppladdning inför nästa helg & SM i marathon.

Käkade, slängde på mig nya tävlingskläder & tog en lättare jogg upp till bilbolaget med Simon. Valde att inte trycka på speciellt mycket vid uppvärmningen utan sparade på krafterna. Visste att loppet skulle bjuda på små stigningar & mycket plant, vilket kändes passande.

20130525-092447.jpg

Startade i ett 3:20 min/km tempo, lite väl snabbt men kändes bra. Hade efter 3 km hittat flyt i ett mer passande 3:40-3:45 min/km tempo som jag höll bra fram till mål. Höll rygg på några herrar under korta perioder men i övrigt ”låg” jag & drog mycket själv. Med magont (blev stressigt med mat innan) sprang jag i mål på 00:36:59 & ca 1,5 minut före tvåan i damklassen.

20130525-183403.jpg

20130525-195559.jpg

Läs gärna mer om loppet på öp’s hemsida artikel

20130525-200234.jpg

20130525-233647.jpg

2 reaktioner på ”SPRING EN MIL VINN EN BIL

  1. Jättebra jobbat🙂
    Jag blir så imponerad av dig.
    Jag var med och sprang också och fick en ny pbtid på 51:13🙂

    • Tack så mycket! Jätte roligt att man förhoppningsvis kan inspirera andra i det man själv gör🙂 Fasen vad skönt!!! Riktigt bra & viktigt för självförtroendet att få persa så pass tidigt i säsongen, BRA JOBBAT!🙂

Kommentera

