ARLAJOGGEN 2013

Blev som jag tidigare beskrev ett relativt hårt lopp idag. På grund av hård blåst fick man ligga i ordentligt på raksträckor & i uppförsbackar för att inte tappa allt för mycket tempo. Blev en ”tuff match” att bibehålla måltider för varje kilometer.

20130512-205415.jpg

Började loppet hårt & avverkade första respektive andra kilometern på 03:21 & 03:27. Därefter släppte jag tempot en aning och bibehöll ett bra försprång till Leila Kveli genom hela loppet.

Höll ett snittempo på 03:51 min per kilometer & kan helt klart konstatera att jag såsom många andra fick ”betala” i motvinden. Var helt enkelt inte helt realistiskt med 37 min dagen till ära. Sluttiden blev 38:42 idag.

För övrigt känner jag mig riktigt pigg, alert och taggad inför nästa utmaning som blir SM i halvmarathon. Vi firade 1:a respektive 2:a platsen idag med rejäl husman på fläsklägg, rotmos & ett glas rött. Det var vi väl värda!

20130512-212748.jpg

Läs gärna mer om loppet på länken nedan Arlajoggen op.se

20130512-213056.jpg

2 reaktioner på ”ARLAJOGGEN 2013

Kommentera

