BANREKORD

Blev en första placering & ett banrekord på damsidan idag på vattudalsloppet! Sprang halvmarathon (21,1 km) på tiden 01:24:05 med en snittid på 03:59 min/km.

Höll målet någorlunda enligt planen som låg på en sluttid på 01:22-01:24. Blev helt enkelt lite väl tungt i de långa sega backarna. Känner att styrkan i benen inte är optimal vilket inte heller är konstigt då jag inte kunnat ”nöta” långdistanserna som jag velat tack vare min skada.

Började loppet relativt hårt och höll 3:40-3:50 tempo de första 7 kilometrarna. (Sprang 7 km * 3) Roligt att se vad kroppen stod pall för efter en vinter med mycket alternativ träning. Tappade dock på slutet & låg ofta över 04:00 min/km tempo längs sega backar.

Kan i det stora hela känna mig nöjd & satsa vidare mot nästa utmaning som blir arlajoggen 10 km den 12/5. Blir dock ett lugnare lopp då jag inte vill slita allt för mycket inför varvet.

20130504-155436.jpg

Kommentera

