INTERVALLER

Underbart att det är så ljust & härligt från morgonen numera, får sån energi av det! Att dessutom slippa ”pälsa” på sig för att inte behöva frysa så som jag gör är också ett stort plus. Underbart, ser fram emot en fin vår/sommar!

Gav mig iväg till sports gym för ett kortare pass innan jobbet idag på morgonen. Började med 20 min på cykeln för att sedan avverka intervaller på löpbandet 20 min & därefter mage 10 min som avslutning. (Gäller att skynda långsamt med löpningen)

20130410-081849.jpg

Avverkade 4,3,2,1 intervaller varvat med 2 min aktiv vila mellan varje. Kunde hålla ett relativt högt tempo med tanke på stundande förkylning. (3:45-3:52 min/km) & lutning 1,5-2%. Vaderna gjorde sig påminda sedan gårdagens 15 km pass.

Ska för övrigt fortsätta att (försöka) utöka löppassen successivt & inte börja lägga på träningsmängden på utomhuslöpningen i för stor utsträckning. Har redan erfarit att detta bara förlänger läkprocessen av mitt knäproblem.

Fortsätter istället med rehab, något pass skidor, (innan säsongen är slut) fria vikter & cykel som komplement. Förhoppningsvis vågar jag mig på ett intervallpass i åshallen nu på måndag. Sjukt frustrerande att inte ha kunnat ”nöta” på där ute som jag själv hade velat i vinter.

20130410-083555.jpg

Kommentera

