REHAB

I måndags avverkades ett kortare löppass på 6 kilometer i 4:15 min/km från morgonen. Kändes såklart ”futtigt”, är dock bara att vänja sig. Ingen nötning på knät i onödan här inte. Tog istället & brände av intervaller i 20 min på crosstrainern samt fria vikter på Golds efter jobbet!

Idag startade jag morgonen med ett aningen lugnare distanspass i 60 min på spinningcykeln (24 km) innan jag avverkade ett rehab pass. Gjorde utfall på låda, benböj, diverse balansövningar med fria vikter samt övningar på boll. Dags att bygga upp stabilitet & ”jobba bort” snedbelastning, fokus på det nu. Känns toppen!

Efter jobbet har jag lagt full fokus på plugg! Om dryga två veckor ska betyget i engelska tentas upp från VG till MVG.(Alltid roligt att ge sig på nya utmaningar) Lite tur i oturen att jag har fullt upp med detta nu då jag ändå inte kan lägga mer tid på längre löppass. Gör mig gott!

20130319-223421.jpg

Kommentera

