FRISK LUFT & KYLA

Var ute strax efter 06:00 i morse för att hinna avverka en mil löpning runt Frösöberget innan jobbet. Bjöds på ”bitig” kyla, frisk luft, tunga ben i backarna & P3’s morgonpasset i lurarna. Inga konstigheter!

20130314-083149.jpg

Frustrerande att inte kunna ”bränna” av några längre pass i nuläget. Får hålla mig till tåls & inte överanstränga knät i onödan. Är helt införstådd med att deltagandet i vasaloppet hämmat läkningen vesäntligt (vilket det trots allt var värt).

Laddar för nästa utmaning som blir icebug winterrun nästa lördag. 10 km längs isbana blir en tävling sitt slag, spännande! Kommer att delta under förutsättning att jag känner mig pigg & bättre i knät. Hoppas/Tror absolut att det inte kommer vara någon större fara.

20130314-084538.jpg

4 reaktioner på ”FRISK LUFT & KYLA

    • Fasen vad typiskt! Hade sett fram emot en ”battle” med dig. Kommer dock fler framöver, kan va bra att köra lite lugna pucks i början av säsongen & förhoppningsvis slippa mer skador.. Är fortfarande själv i valet & kvalet om jag ska springa eller inte nästa lör.

      • Ja, vi kommer hinna tävla mot varandra mycket i sommar. Det är bra att vi ligger på ungefär samma nivå, då kan vi prata ihop oss innan tävlingar om vilket tempo vi ska hålla och sedan hjälpas åt genom tävlingen🙂 Jag är också lite småskadad, så mina viktigaste tävlingar ligger i sommar och höst, tar detl lite mer lugnt i vår🙂

      • Låter bra, har i stort sett samma tanke jag också. Bättre att ”vila” nu & vara bra till sommaren istället för att riskera något i nuläget. Men visst är det lite frustrerande?!

Kommentera

