HÄNGIG

Har sedan i fredags inte riktigt kommit tillbaka till det ”normala” ännu. Trött, seg & hängig. Har därför varit lite försiktig med träningen nu måndag & tisdag & istället laddat med extra mycket mat & sömn.

Är dock inte ett dugg orolig, vore väl konstigt om kroppen inte kändes lite annorlunda nu när man ”ställer in sig” för en utmaning av det här slaget samt att träningspassen sett annorlunda ut nu i 2-3 veckor.

I måndags avverkades 45 min cykel & därefter fria vikter i 20 min. Vilade hela måndagskvällen, vilket skulle visa sig vara behövande. Igår morse avverkade jag först 5 km löpning ute med frallan innan jag lämnade av henne hemma & fortsatte ytterligare 7 km. Höll 5 min/km tempo.

Idag blir det en tur på skidorna mestadels för att ”få lite känsla” & känna på stakningen. Går helt på känslan i kroppen nu dagarna före vasaloppet. Bättre att lagra energi istället för att bli av med den i det här läget!

För övrigt lovar jag att lägga upp lite information kring mitt ”upplägg för löpning” framöver som några frågat efter!

20130227-220157.jpg

Kommentera

