FRUKT- & BÄRPAJ

Denna goding ”snor” jag ihop lite titt som tätt. Otroligt god efterrätt som inte sitter helt fel i magen! Problemet är ofta bara att jag med lätthet skulle trycka i mig hela formen🙂

Sätter ugnen på 225 grader. Smörjer en pajform med smör, lägger i frysta bär & diverse skalad frukt. (det som kylskåpet erbjuder). Vispar sedan ihop 2 dl riven cocos med 2-3 matskedar 100% rent jordnötssmör, 2 ägg, kardemumma, kanel och lite honung. Häller detta över frukten & bären samt strör på pumpafrön & solrosfrön. Sedan in i ugnen ca 20 min.

Till detta brukar jag äta grädde eller kvarg med lite citron & honung & vaniljsocker i. Mums!

20130225-085527.jpg

Kommentera

