VILA

Har varit lugnare med inlägg i slutet av veckan mycket på grund av att jag lagt tid på att vila efter ”ruschiga” dagar på jobbet. Efter torsdagens morgonpass med tuffa 4 mins intervaller i högt motstånd & besök hos sjukgymnasten ville kroppen heller inte mer.

Förmodligen sätter mer skidåkning än vanligt sina spår, inte helt oväntat. Tog mig i alla fall ut till ÖSK under torsdagskvällen för att ”känna på” skidorna några varv. Blev endast två då jag har helt lam i kroppen & orken lyste med sin frånvaro. Bestämde mig för att vila helt & hållet under fredagen vilket var lägligt då jag vaknade upp med en riktigt ond hals.

Blev vila även igår som uppladdning inför dagens 25 kilometers lopp på skidor. Ägnade istället kvällen i badkaret bland annat. Kände mig rätt tung i kroppen, vilket inte behöver vara någon nackdel. Idag är det andra bullar! Gäller att ta vara på den åkning jag får möjlighet till inför nästa söndag & Vasaloppet.

20130224-074638.jpg

Kommentera

