NYÅRSLÖFTEN

Året börjar gå mot sitt slut, inget oklart med den biten. Själv ser jag tillbaka på ett riktigt bra år på många sätt & vis. (berättar mer om det i min ”årskrönika” i morgon) Frågan är nu bara, nyårslöften eller inte?!

Felet många gör är att lova sig själv för mycket. Själv tänkte jag satsa på några som jag rimligtvis borde kunna hålla. För att fixa det och nå mina mål, gäller det att inte lägga ribban för högt.

Man kan inte tro att allt kan uppnås på en gång. Rikta in dig på en sak i taget, och ha delmål istället. Har man flera nyårslöften, är det bra att sätta upp olika datum för när man ska börja.

Stirra dig inte heller blind på att få resultat på kort tid. Tänk långsiktigt, och se till det du klarar under tidens gång, då kommer du att se resultat och känna dig motiverad att fortsätta.

Mina löften/mål är:

Jag ska avverka milen på 37 minuter. (I dagsläget ligger mitt rekord på 38 min)

Jag ska inte äta godis & undvika sötsaker (samvetet får styra definitionen av sötsakers vara eller inte vara) fram till den 1/6 2013 (Unnar mig goda ostar, naturlig sötma & god mat istället)

Spara 1000:- varje månad helt avsedd till en resa som kan avverkas till sommaren/hösten 2013.

”spetsa min kompetens” Lovar mig själv att göra något som leder till utveckling & förbättring inom yrkeslivet.

20121231-000026.jpg

Kommentera

